Produsele de lux pre-loved: alegeri sustenabile, avantajoase financiar, cu mare valoare estetică

Asociat în special cu segmentul premium și de lux, trendul produselor pre-loved tinde să devină dintr-o experiență de nișă, una care să domine piața de profil. Ceasurile de colecție sau gențile de designer – atent verificate și autentificate – își continuă tot mai des povestea alături de noi proprietari, care preferă alegerile sustenabile, avantajoase financiar, cu o mare valoare estetică, dar și investițională. Pre-loved se dovedește a fi noul smart-luxury dintr-un complex de cauze care includ de la o schimbare de mentalitate, la criterii concrete, precum cele economic-financiare, de sustenabilitate sau stil de viață.

Potrivit Market Data Forecast, piața europeană a produselor de lux pre-loved se ridica, în 2024, la 36,85 miliarde de dolari, iar estimările sunt că va ajunge la 76,54 miliarde de dolari până în 2033 (cu o rată de creștere anuală compusă de 8,46 %).

„Este o piață în plină expasiune inclusiv în România”, afirmă Cosmin Popovici, directorul general al MAGNOR, companie care deține cea mai diversificată platformă de tranzacționare a produselor de lux pre-loved, electronicelor, lingourilor din aur și bijuteriilor. „Românii sunt bine informați și conectați la tendințele internaționale. În plus, sunt deschiși la alternative inteligente de consum, mai ales dacă sunt însoțite de garanția calității și autenticității. Tendința locală urmează evoluția internațională, iar MAGNOR a devenit un punct de referință pentru cei care vor produse de lux pre-loved verificate și sigure”, mai spune reprezentantul companiei românești.

Luxul pre-loved – nu doar statut, ci și decizie informată și responsabilă

Cosmin Popovici subliniază că dinamica pieței este schimbată de opțiunile generațiilor tinere, precum Millennials și Gen Z. „Luxul accesibil este un concept pe placul acestor categorii de cumpărători”, spune CEO-ul MAGNOR. De altfel, factorul economic cântărește destul de mult în orientarea către acest tip de produse. Cumpărătorii apreciază raportul optim între preț și calitate, faptul că pot achiziționa bunuri de la branduri premium, fără a plăti prețul întreg. „Produsele pre-loved pot costa cu până la 60% mai puțin decât cele noi, iar în cazul brandurilor iconice valoarea crește în timp, astfel că reprezintă o investiție inteligentă. De altfel, investitorii în produse de lux pre-loved sunt un segment emergent al pieței. Mai mult, la MAGNOR, clienții pot valorifica produsele de lux achiziționate anterior și le pot schimba cu altele, beneficiind totodată de reduceri extra și acces la piese exclusiviste.”, subliniază Cosmin Popovici.

Potrivit MAGNOR, cele mai căutate produse de lux pre-loved din România, în acest moment, sunt: Rolex (în special modelele Submariner și Datejust), Patek Philippe, Omega (Speedmaster și Seamaster), Hermès Birkin și Kelly (în special mărimile 25 și 30), Chanel (Classic Flap Bag). Date furnizate de compania românească arată că bărbații se orientează preponderent spre ceasuri de lux, cu un interes constant pentru modele sport-elegante de la branduri precum Rolex, Omega sau TAG Heuer, în timp ce femeile preferă gențile de designer – pe lângă clasicele Hermès și Chanel, se remarcă o cerere crescută pentru piese de la Dior și YSL.

„Ca tendință generală, femeile sunt mai influențate de estetică și trenduri, în timp ce bărbații privesc achiziția din perspectiva valorii de piață și a exclusivității. Astfel, ceea ce aduce luxul pre-loved nu ține doar de statut. Este și o investiție bine plasată, cu beneficii pe termen lung”, mai spune CEO-ul MAGNOR.

„Vânătoarea de comori” – Românii, interesați de piese rare și ediții limitate

Generațiile tinere pun accent pe sustenabilitate și etică și preferă mai degrabă un produs pre-loved autentic, cu valoare reală decât unul nou, de calitate inferioară. O formă de economie circulară, care prelungește ciclul de viață al produselor și reduce deșeurile industriale, pre-loved are și avantajul de a oferi piese cu personalitate și poveste. „Românii au o atracție tot mai mare pentru produse greu de găsit în retail, care oferă exclusivitate”, explică reprezentantul MAGNOR. Deși modelele clasice sunt în continuare apreciate, cele rare sau edițiile limitate sunt din ce în ce mai căutate. Louis Vuitton – colecția Murakami, modelele Rolex care au ieșit din producție, precum Milgauss sau GMT-Master „Coke” și „Pepsi” sau Omega Speedmaster Reduced sunt câteva dintre piesele cele mai solicitate de români în 2024–2025 potrivit retailerului de produse pre-loved.

De altfel, serviciul de precomandă de ceasuri de lux înființat de MAGNOR anul acesta are tocmai rolul de a răspunde cât mai promt cererilor clienților pentru modele greu de obținut. „Serviciul de precomandă de ceasuri de lux oferă consiliere personalizată, acces garantat la produsul dorit și livrare în condiții de maximă siguranță. Avem certitudinea că acest segment de piață va avea o creștere constantă, iar precomanda este doar o facilitate creată pentru confortul acestei categorii de clienți”, mai spune Cosmin Popovici.

Lider al industriei de profil cu experiență de peste 17 ani, MAGNOR – marcă înregistrată la nivel intenațional – deține cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru bijuterii, produse de lux pre-owned, electronice și metale prețioase. Totodată, holdingul oferă servicii de creditare pe termen scurt de tip amanet și operațiuni de schimb valutar. Cel mai dinamic și modern jucător în domeniu, lider de reputație, MAGNOR operează 26 de magazine în Bucureşti, Ilfov, Timișoara, Sibiu, Braşov, Piatra Neamţ, Focşani, Bacău, Craiova, Galaţi şi Constanţa, Tg. Mureş, Buzău și Ploieşti.

Pe piața de profil, MAGNOR se diferențiază prin profesionalism, cel mai diversificat portofoliu de produse și servicii, stabilitate și structura de guvernanță corporativă. În raport cu clienții este o soluţie de încredere pentru obţinerea unui împrumut rapid, răspunzând necesității populației de a găsi o alternativă dinamică, simplă și avantajoasă de creditare.