5 motive care susțin tendința de creștere a pieței de electronice pre-owned în România

MAGNOR, compania cu cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru electronice și produse de lux pre-owned, lingouri, bijuterii din aur și cu diamante, estimează pentru 2025 o creștere importantă a pieței românești de electronice pre-owned. Motivele interesului sporit al clienților pentru această categorie de produse sunt variate, mergând de la preferința pentru alternativele sustenabile și tehnologia de top la prețuri accesibile, până la schimbarea obiceiurilor de consum și creșterea încrederii consumatorilor în electronicele pre-owned. Nu în ultimul rând, tendința pieței românești de profil o reflectă pe cea globală.
Conform datelor furnizate de Market Research Future, piața globală a electronicelor pre-owned a fost evaluată la 124,61 miliarde de dolari în 2024 și va crește, potrivit estimărilor, de la 141,06 miliarde de dolari în 2025 la 430,62 de dolari până în 2034, cu o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 13,2% pentru perioada de prognoză (2025 – 2034).
„Opțiunile de electronice pre-owned au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, deoarece oferă acces la dispozitive high-end la prețuri accesibile. Observăm o creștere a încrederii clienților în calitatea și durabilitatea acestui tip de produse, ceea ce va conduce la o consolidare consistentă a pieței de profil”, spune Cosmin Popovici, CEO MAGNOR. Reprezentantul companiei românești consideră că există 5 motive principale care susțin tendința ascendentă a segmentului electronicelor pre-owned:
Accesibilitate și prețuri avantajoase
Unul dintre motivele principale ale preferinței pentru electronice pre-owned este dezvoltarea rapidă a tehnologiei. Dar achiziția unui device de ultimă generație poate fi costisitoare și nu va dura mult până când un model nou va apărea pe piață. Produsele pre-owned oferă performanță la costuri reduse, iar clienții beneficiază de garanție extinsă și acces la modele premium, fără a face compromisuri.
„Cererea pentru electronice pre-owned este atât de ridicată încât ne reînnoim constant programele de Buy Back electronice. Cei interesați vin în magazinele noastre cu un telefon, laptop sau alt produs electronic pe care nu-l mai folosesc și primesc în schimb până la 75% din valoarea de piață a produsului și un voucher de până la 500 RON. Astfel, pot achiziționa un smartphone de generație mai nouă (sau orice alt produs electronic), beneficiind și de garanție de un an”, mai spune Cosmin Popovici.
Creșterea interesului pentru alternative sustenabile
În special generațiile Millennials și Gen Z au un interes crescut pentru alternative sustenabile ale produselor electronice. Consumatorii sunt tot mai conștienți de impactul deșeurilor electronice asupra mediului și își doresc scăderea cantității lor. Aceasta se poate realiza prin prelungirea ciclului de viață al produselor electronice, acțiune cu mai multe efecte pozitive, între care reducerea emisiilor de carbon și limitarea extragerii resurselor naturale pentru producerea de noi electronice. „Încurajăm această tendință prin oferirea unei alternative eco-friendly de achiziție”, spune Cosmin Popovici.
Evoluția pieței, schimbarea obiceiurilor de consum și încrederea consumatorilor
Cererea în creștere pentru electronice pre-owned este, de fapt, un proces natural al pieței. Conform ecommercenews.eu, piața online a produselor electronice pre-owned a fost evaluată la 90 de miliarde de euro în 2023, iar până în 2025 va atinge 107 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o creștere de 19%. Aproximativ 65% dintre consumatorii europeni sunt deschiși achiziționării de produse pre-owned, potrivit Global Market Insights. Piața cu cea mai rapidă creștere din regiunea europeană este cea din Regatul Unit, în timp ce piața germană a avut cea mai mare cotă de piață (potrivit Market Research Future).
„Asistăm în mod cert la o schimbare a obiceiurilor de consum. Utilizatorii sunt mai deschiși către produse pre-owned, mai ales când sunt testate riguros și vin cu servicii de garanție. MAGNOR a alocat resurse importante pentru a crește gradul de specializare a personalului care evaluează produsele”, subliniază reprezentantul companiei românești.
Strategie omnichannel: online și offline pentru o experiență completă
Adaptarea la condițiile pieței presupune și diversificarea strategiei, astfel încât compania să poată oferi clientului acces atât online, cât și offline la produsele sale. „Clienții au nevoie de o experiență completă, confortabilă, astfel încât prezența omnichannel este obligatorie pentru succesul unui business. Clienții MAGNOR pot comanda ușor produse online pe magnorshop.ro sau accesa diferite servicii. Spre exemplu, pot evalua produsele pe care vor să le înscrie în programul Buy-Back. Bineînțeles, sunt și clienți care preferă să vină în magazinele fizice și să testeze produsele. Preocuparea noastră a fost să venim în întâmpinarea necesităților ambelor categorii de clienți, atât a celor care preferă rapiditatea și confortul din mediul online, cât și celor care consideră mai sigur accesul fizic la produse înainte de a fi achiziționate”, mai spune CEO-ul MAGNOR.
Investiții în rețea și infrastructură pentru accesibilitate și încredere
Liderul pieței de electronice pre-owned consideră că interesul consumatorilor pentru acest segment este potențat și de experiența din magazine. „MAGNOR a investit în ultimul an și va continua să aloce resurse pentru modernizarea magazinelor fizice și optimizarea lanțului logistic. Astfel asigurăm o mai bună disponibilitate a produselor și o experiență fluidă pentru clienți”, adaugă CEO-ul MAGNOR, Cosmin Popovici.
Lider al industriei de profil cu experiență de peste 16 ani, MAGNOR – marcă înregistrată la nivel intenațional – deține cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru bijuterii, produse de lux pre-owned, electronice și metale prețioase. Totodată, holdingul oferă servicii de creditare pe termen scurt de tip amanet și operațiuni de schimb valutar. Cel mai dinamic și modern jucător în domeniu, lider de reputație, MAGNOR operează 25 de magazine în Bucureşti, Ilfov, Sibiu, Braşov, Piatra Neamţ, Focşani, Bacău, Craiova, Galaţi şi Constanţa, Tg. Mureş, Buzău și Ploieşti.